خاموش شدن خودکار کولر گازی ال جی خاموش شدن خودکار کولر گازی ال جی
تاریخ : جمعه 6 خرداد 1401
نویسنده : میثم جعفری

اگر به دنبال عیب یابی کولر گازی ال جی خود هستید و با مشکل خاموش شدن ناگهانی کولر گازی مواجه شده اید، به عبارت دیگر به این معنی است که کولر گازی بدون دلیل از کار می افتد. می تواند عوامل زیر باشد:
ایرادات منبع تغذیه که قبل از هر اقدامی در مورد سلامت کابل کشی و برق ساختمان و همچنین برق رسانی به کولرگازی باید بررسی شود. اتصال کوچک به سیم های برق یا فیوز معیوب ممکن است باعث خاموش شدن کولر شود.

خرابی خطای مینیاتوری که ممکن است قطع شود یا مشکل ساز باشد. حالت (SLEEP MODE) را انتخاب کنید. دستگاه بعد از زمان مشخص شده خاموش می شود. کلید انتخاب این حالت کنترل شکل ستاره است و زمان قابل انتخاب بین 1 تا 7 ساعت است. تایمر و زمان خاموش شدن دستگاه را با کنترل از راه دور فعال کنید. پس از رسیدن دمای محیط به دمای انتخاب شده، ممکن است کمپرسور دستگاه خاموش شود. با این حال، پنل دستگاه همچنان در حالت خنک کننده کار می کند. لازم به ذکر است که در حالت گرمایش، دستگاه به معنای خاموش شدن، استارت داغ و یخ زدایی نیست. نیاز به تعمیر کولر گازی ال جی دارید؟ از تکنسین های حرفه ای طلاسازی کمک بگیرید.

- بدون خنک کننده یا خنک کننده ضعیف کولر گازی ال جی

وظیفه اصلی کولر گازی ایجاد سرمایش مناسب در کمترین زمان ممکن است. گاهی ممکن است دستگاه خنک کننده مناسبی وجود نداشته باشد و نتواند محیط را خنک کند. هنگام تماس با کارشناس مرتبط با کولر گازی در مورد سرمایش نامناسب، معمولاً سوالات زیر از سوی مشتریان مطرح می شود:

  • چرا کولر هوا را خنک نمی کند؟
  • چرا خنک کننده کولر گازی کاهش می یابد؟
  • چرا کولر گازی سرد با دمایی که تنظیم کرده اید مطابقت ندارد؟
  • چرا کولر باد را گرم نمی کند؟
  • چرا فن موتور و چراغ های یونیت داخلی کولر گازی روشن است اما دستگاه کار نمی کند. دلیل ش چیه؟
  • چرا سیستم خاموش است، اما قسمت بیرونی کولر گازی همچنان کار می کند؟
  • چرا باد خنک نیست و ترموستات اصلا کار نمی کند؟
  • خنک نشدن کولر گازی ال جی

برای پاسخ به سوالات فوق باید از عواملی که باعث سردی ضعیف و یا عدم سرمایش می شود آگاه بود. این عوامل شامل موارد زیر می شود، اما اگر مشکل کولرگازی شما حل نشد، برای تعمیر کولر گازی ال جی خود به ما اطلاع دهید:

فیلتر هوا

فیلتر هوا وظیفه جلوگیری از ورود ذرات معلق در هوا به اواپراتور دستگاه را بر عهده دارد و در صورت مسدود شدن آن توسط ذرات معلق، جریان هوا از سیم پیچ اواپراتور عبور می کند و در نتیجه نمی تواند محیط را خنک کند. برایرفع این مشکل می توان فیلترها را از دستگاه جدا کرد و شستشو داد. کندانسور وظیفه کندانسور انتقال گرمای جذب شده از محیط داخلی و انتقال حرارت گاز کمپرسور به محیط بیرون می باشد و در صورت بروز نقص در سیستم کندانسور باعث می شود که خنک کننده مناسبی نداشته باشیم. دستگاه داخلی خرابی کمپرسور در واقع کمپرسور قلب چرخه تبرید است و اگر به هر دلیلی از کار بیفتد کولر اصلا خنک نمی شود. ترمیستور یا همان سنسور تشخیص دما قبلا از ترموستات برای کنترل کولر گازی استفاده می شد، اما با پیشرفت علم و تولید سنسورهای مختلف، ترمیستور که نوعی سنسور حرارتی است وظیفه کنترل دمای محیط را بر عهده دارد و در صورت تحت تاثیر قرار گرفتن مقاومت آن، باعث اختلال در عملکرد کولر می شود. چرخش. برد اصلی تمامی دستورات در کولر گازی به عهده هیئت مدیره می باشد. اگر برد دستگاه به هر دلیلی آسیب ببیند یا آسیب ببیند باعث عدم کارکرد صحیح کولر می شود.

خازن

خازن وظیفه ایجاد گشتاور اولیه برای راه اندازی کمپرسور را بر عهده دارد. اگر خازن آسیب دیده یا شکسته باشد، نمی تواند کمپرسور را راه اندازی کند.

موتور فن خارجی
موتور فن خارجی وظیفه حرکت پروانه فن برای انتقال گرما به کویل کندانسور را بر عهده دارد. اگر به هر دلیلی از کار بیفتد، جریان هوا را از طریق کویل کندانسور مختل می کند و در نتیجه خنک کننده یا کاهش می یابد و یا با سرمایش مواجه نمی شویم.
موتور فن داخلی
موتور فن داخلی وظیفه حرکت دمنده فن برای انتقال گرمای محیط به اواپراتور را بر عهده دارد. اگر به هر دلیلی از کار بیفتد، جریان هوا را از طریق کویل اواپراتور مختل می کند و در نتیجه خنک کننده یا کاهش می یابد یا با خنک شدن مواجه نمی شویم.
اپراتور
اواپراتور یکی از چهار قسمت اصلی کولر گازی است و وظیفه آن جذب گرما از محیط داخل می باشد. اگر معیوب باشد گرما را جذب نمی کند و در نتیجه سرمایش کاهش می یابد.
مبرد
مبرد ماده ای است که با جذب گرما در محیط، خود را تبخیر کرده و آن را خنک می کند. در چرخه کولر گازی مبرد، سیال عامل چرخه است و با تبخیر و تقطیر دوره ای گرما را جذب و دفع می کند.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ها درباره سیاست، اقتصاد، ورزش، حوادث، فرهنگ و گردشگری را در اینجا بخوانید.